Nieuws uit Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rikie - WaarBenJij.nu Nieuws uit Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rikie - WaarBenJij.nu

Nieuws uit Kathmandu

Door: Rikie

Blijf op de hoogte en volg Rikie

04 April 2009 | Nepal, Kathmandu

Nieuws uit Kathmandu,
Al een hele week hier. De groep voelt al als familie. Ik heb wel moeite met het verstaan van het Engels van de Afrikanen en zij soms met het mijne. Ook het Engels van de Nepalezen klinkt soms vreemd. We kunnen al goed vragen hoe mensen zich voelen, waar ze vandaan komen en wie er tot hun gezin horen. Ik ben erg blij met mijn lessen in Nederland. De lessen hier zijn nu veel gemakkelijker.
We gaan maandag naar een talencentrum. Blijven daar 2 weken voor les, logeren daar ook en daarna gaan we naar een primitief dorp. Vso vond dat de volunteers veel te verwend raakten in Kathmandu en een stage nodig hadden ingeval we in primitieve plaatsen terecht komen. Er is geen wc en geen badkamer. Je moet je wassen bij de pomp.Je slaapt en eet in een gezin, boven de koeien, wat wel stinkt maar heerlijk warm is. Gelukkig heb ik een lakenzak bij me. De mensen zijn erg aardig, hoorden we. De ervaren VSOers noemen het “an interesting experience” en lachen daarbij. Niet erg gerustellend maar we zien het als een avontuur. We gaan pas op 23 mei naar onze placements. Nergens is zo’n lange incountrytraining als hier. Aan het eind is er een 3daagse conferentie van alle VSOers van Nepal. Voorlopig vind ik het best. Het is gezellig en Kathmandu is een intrigrerende stad.
Vandaag hebben we vrij, maar ik blijf thuis. Heb diarree en wil naar de wc kunnen als het nodig is. Kan ik de lessen repeteren en lezen. Op het kantoor van VSO kon ik een stel Nederlandse boeken meenemen o.a. De Zahir van Paulo Coelho. Verder veel water drinken en rijst of toast eten. Geen lekkere curry vandaag.
De electriciteit is er vandaag tot 12 uur. Ben alweer te laat om te internetten. Misschien is het er vanavond om 8 uur weer! Dan kan ik dit bericht op de website zetten.
Namaste, groetjes van Rikie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rikie

Actief sinds 18 Jan. 2009
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 31852

Voorgaande reizen:

18 Maart 2009 - 15 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: