Banepar - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rikie - WaarBenJij.nu Banepar - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rikie - WaarBenJij.nu

Banepar

Door: Rikie

Blijf op de hoogte en volg Rikie

04 April 2009 | Nepal, Kathmandu

Internetten is momenteel een ramp. In Banepar, waar we nu in het trainingcenter verblijven is bijna geen elektriciteit na een blikseminslag. We zijn al een paar keer alle cibercafe's afgeweest. Mag nu even op het centrum, hier. Is 60 cent per uur. Niet duur,maar iedereen wil en er is 1 computer.

De lessen zijn vermoeiend. Ik zit in de topgroep!!! Met Debbie, Christine en Eleisia. Heb een voorsprong door mijn lessen in Nederland en natuurlijk ben ik erg goed, ahum! Heerlijk om me alleen maar bezig te hoeven houden met de taallessen. We hadden gisteren een strenge teacher! Ik had bij een invuloefening alleen de in te vullen woorden opgeschreven. Dat was dus niet de bedoeling. Toen ze langsliep keek ze wat na en zei dat ik de hele zin op moest schrijven. Ik had dat niet begrepen. Haar Engels klinkt wat vreemd. Toen de anderen klaar waren en weg konden, moest ik de zinnen nog opschrijven. Wat door Debbie natuurlijk in geuren en kleuren en stevig aangedikt aan de anderen werd verteld. Iedereen had medelijden.

Vanmorgen een prachtige wandeling gemaakt met Anne, Tony en Sally. Foto's staan op de stick van Debbie en probeer ik z.s.m. te sturen maar gaat nu waarschijnlijk te langzaam.
Na de wandeling liep er een dronken man mee, die geld vroeg. Hij vertelde dat zijn vrouw dood was en hij schriften en pennen moest kopen voor zijn 2 dochtertjes. We konden ons Nepalees goed op hem oefenen. “Malaai dikku laaghyo!” (Ik heb er helemaal genoeg van!) “Gharma jaahnus!” (Ga naar huis!) Zo zie je dat we al goede vorderingen maken. We zijn ook begonnen met het schrift. Moeilijk maar wel erg leuk.

Debbie en ik hebben al bij een familie in het dorp een paar keer thee gedronken. We hebben alle sari's van de aamaa (moeder) gezien. De hele familie zit er dan bij. De kinderen vinden het vreselijk leuk om ons Nepali te leren.

Nou stop ik voor de elektriciteit weer uitvalt en alles weg is.

Feri Vetaula! (tot ziens)

  • 05 April 2009 - 09:10

    Marianne:

    Je krijgt dus meteen strafwerk!
    Hoe voelt dat nu?
    Leuk dat je het toch voor elkaar krijgt om wat op de site te zetten ondanks de paar uurtjes stroom en 1 computer. Je kunt je laptop niet gebruiken?. Ik kijk reikhalzend uit naar je avonturen!

    groetjes,
    vanuit Arnhem

  • 05 April 2009 - 11:54

    Christel:

    Hoi Rikie,

    heerlijk om je berichten te lezen en zo een beetje bi je te zijn. Daarbij helpt mijn aziatische ervaring wel een beetje om me er iets bij voor te stellen, hoewel het natuurlijk ook weer heel erg anders is.En wel vreselijk grappig dat je in zo'n schoolse setting zit; wel ff wennen!!! Te gek dat je Nepalees zo goed gaat; dat geeft wel vertrouwen en zal je zeker helpen met je plekkie vinden straks in Birgunj.
    Hier rommelt het allemaal zo'n beetje door, wel al met mooi weer. Vrijdag (3 april) was het hier zomer. Na een borrel bij Metropool met t werk, zelfs geen jas nodig (22.00!). Dat gaat de goede kant op.
    Heel veel groetjes!
    Liefs, Christel

  • 11 April 2009 - 11:16

    Frans:

    hoi Rikie,
    erg leuk om je berichten en mail te lezen. Ik ben benieuwd naar foto's. Kennelijk ben je lekker aan het inburgeren. Hier is het nu Paasweekend, ik neem aan dat je daar in Nepal weinig van merkt maar bij ons wel: het is nu 22 graden lekker weer. Groeten, Frans

  • 15 April 2009 - 19:42

    Linda:

    Hoi Rikie,

    Via Marion heb ik gehoord dat je een verslag van je reis maakt. Heel leuk om te lezen. Ontzettend knap dat je dit avontuur aangaat. Ik wens je heel veel plezier daar. Veel leren en vooral veel genieten van deze unieke ervaring.

    Groetjes Linda.

  • 16 April 2009 - 07:57

    Babs Ten Dam:

    hoi Rikie,in een korte tijd heb je al van alles meegemaakt.fijn dat je een goed contact hebt met je mede vsop-ers.door het leren van de taal heb je zo te lezen best wel snel contact met de bevolking zelf.heb je geen last van een cultuurshock gezien de luxe die we hier gewent zijn? groetjes babs en jan

  • 16 April 2009 - 19:36

    AnneMarie Van Uum :

    Hallo Rikie;

    Leuk dat we je verhalen kunnen volgen !
    Alle goeds!
    Groeten uit Arnhem;AD-AM

  • 17 April 2009 - 16:21

    Marianne:

    Hoi Rikie,

    Ik kom net van Ineke. Ze neemt een verrassing voor je mee vanuit Nederland. Hopelijk zien jullie elkaar en kun je even Nederlands spreken. Ze is in elk geval op 29 en 30 april in Kathmandu, dus waarschijnlijk zal het wel lukken om de verrassing in handen te krijgen. Heel veel liefs vanuit een zonnig Nederland! groetjes,

    Msrianne

  • 27 April 2009 - 16:35

    Wim Bos:

    Hoi Rikie. Ik zit weer eens in het buitenland (Italië) en kijk eens op je weblog. Jammer dat het internetten zo moeilijk gaat. Maar ja, dan blijft het wel speciaal toch? Je hoorde al van Marianne dat een achternicht van mij ook in Nepal zit (ook te vinden op deze weblog: Larah Steetskamp). Toevallig, toevallig.
    Nou, weer veel stroom en connectiviteit gewenst en tot de volgende keer ! Doei, Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rikie

Actief sinds 18 Jan. 2009
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 31867

Voorgaande reizen:

18 Maart 2009 - 15 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: