Nieuw bezoek - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Rikie - WaarBenJij.nu Nieuw bezoek - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Rikie - WaarBenJij.nu

Nieuw bezoek

Door: Rikie

Blijf op de hoogte en volg Rikie

03 September 2010 | Nepal, Pokhara

Erg leuk dat Margit en Bas met hun kinderen Lars en Gitta, een gedeelte van hun vakantie bij mij gelogeerd hebben. In mijn grote huis is er plaats genoeg.Ze zijn met mij mee gegaan naar een van de scholen. Voor beide kanten interessant.Ook hebben ze lekker rondgetoerd op gehuurde scootertjes. Moet ik ook eens doen, als het weer beter is.
De scholen hebben 2 weken examens gehad. Dan moeten alle kinderen, van de kleuters tot/met de oudsten elke dag een proefwerk maken. Daarna gaan ze naar huis. Voor ons tijd om trainingen te geven.In onze 3 daagse training hebben we samen met de leerkrachten gekeken naar wat nou maakt, dat je een goede leerkracht bent. Ze hebben alle dingen opgeschreven en er een volgorde aan gegeven. Wat is makkelijk te doen en wat moeilijker. Samen met ons gaan ze er voor zorgen dat ze aan de top van die ladder komen.
Ook hebben we veel verteld over kringgesprekken. We hebben een paar kringactiviteiten gedemonstreerd, een paar spelletjes gedaan en een groot aantal mogelijkheden mee gegeven.
Een ander onderwerp was boeken, met name prentenboeken. Hoe maak je het voorlezen voorde kinderen interessant en wat kun je er nog meer mee doen. Vooral een stokpoppen spel met muisjes was een groot succes. 2 Leerkrachten hebben ze nagemaakt en gaan het spel ook in de klas doen. Alleen moet ik nu wel een muizenhuis voor ze maken. Dat vonden ze te moeilijk. Dat heb ik er graag voor over.

  • 07 September 2010 - 21:22

    Marijke Visser:

    Hallo Rikie, Wat leuk wat je daar doet!. Liselotte Welling zit op dit moment bij New sadle in Kathmandu. Mogelijk dat ze kontakt opneemt met je, juist voor deze activiteiten op de school van New Sadle.

  • 08 September 2010 - 08:43

    Liselotte:

    Hallo Rikie,

    Ik heb je website van Marijke Visser doorgekregen. Namens 'haar' stichting Milan Bindu ben ik op dit moment in Kathmandu bij de Lovely Angels School. Graag zou ik een mail naar je sturen, dat is wat handiger dan via deze site te communiceren. Zou je mij een mailtje kunnen sturen, dan kan ik daar weer op reageren; lawelling@hotmail.com.

    Alvast bedankt.

    Groeten Liselotte

  • 16 September 2010 - 15:54

    Liesbeth:

    Hoi Riekie,
    Mijn computer doet het weer, dus ik ben weer lekker op de hoogte van wat je allemaal doet.
    Knap hoor,ben trots op je!!!!!
    Alles goed hier ,begint al aardig herfst te worden. Vreselijk dat de zomer voorbij is.
    Maar in jan. ga ik met Els naar Suriname,alles is al geboekt,we kunnen gratis on n huis van de schoonouders van n dochter van Els, vind het wel allemaal heel spannend,maar het is n unieke kans om eens wat van de wereld te zien.
    Wanneer kom je weer naar holland, volgens mij in okt.toch?
    Laat wat van je horen.
    Heel veel liefs van LIesbeth

  • 28 November 2010 - 13:58

    Helmy Kanters:

    Hoi Rikie,
    We komen binnenkort naar Nepal. Op 17/12 vertrekken we. De 19e vliegen we door naar Pokhara, waar we eerst een paar dagen zijn voordat onze trekking begint. Het lijkt ons leuk om iets af te spreken zodat we jou belevenissen live kunnen horen. Laat maar even weten of jij dit ook een leuk plan vindt.
    Groetjes, Ton en Helmy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rikie

Actief sinds 18 Jan. 2009
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 31862

Voorgaande reizen:

18 Maart 2009 - 15 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: