Moessontijd - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Rikie - WaarBenJij.nu Moessontijd - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Rikie - WaarBenJij.nu

Moessontijd

Door: Rikie

Blijf op de hoogte en volg Rikie

27 Augustus 2010 | Nepal, Pokhara

De moesson is volop bezig. Bijna elke dag valt er aardig wat regen. Gelukkig het meeste 's nachts. Als we 's morgens naar de scholen gaan, lopen we soms met onze voeten door het water.Teva sandalen zijn hier ideaal. Alleen lastig als je ze elke keer aan en uit moet trekken als je van de ene klas naar de andere gaat.Want als er ergens tapijt ligt ( al is het een oude smerige mat) moeten de schoenen uit.In onze kamer op kantoor hebben we een rieten mat gelegd. Het is grappig om te zien hoe de Nepalezen er omheen schuifelen.
Vanaf de bergen komen we nu veel watervalletjes en beekjes tegen. Een prachtig gezicht. De rijstvelden ligen er prachtig bij. De scholen waren 5 weken gesloten omdat alle leerkrachten , bij het aanbreken van de moesson, moeten helpen met het planten van de rijst.
Wel hebben we aan alle scholen een 2 daase training gegeven: Inclusiv teachingmethods and English language. we hebben dat met veel plezier gedaan. Nu zijn we bezig om"Phonics"in te voeren. Een methode om het Engles lezen te verbeteren. Dat is erg hard nodig. Alle scholen willen in het Engels les geven maar de kinderen kunnen de teksten in hun boeken niet lezen.Kijken of we ze wat verder kunnen helpen.

• 28 Augustus 2010 - 10:29

Marijke G.:

Ha Rikie, wat leuk om weer wat van je te horen! Heel veel succes verder. Groeten

• 29 Augustus 2010 - 10:07

Christel Groenier:

Hoi Rikie,
    zoals voorspeld, het lijkt hier ook wel moesson... nu schijnt de zon even tussen de buien door, vandaag living statues in arnhem. Hopelijk veel in zwempak :-)
    Veel liefs, tot gauw

• 31 Augustus 2010 - 11:18

Marion:

Ha die Rikie,

Nou bij ons in Nederland was er ook een moesson!!! We hebben veel, heel veel regen gehad! Maar vandaag is er zowaar een zonnetje. Gelukkig maar want we gaan vrijdag weer naar Zeeland met de overgebleven meisjes.We zullen weer aan je denken hoor, want we missen je wel!Met ons eerste flesje Rosé zullen we op je proosten ;)) Veel liefs van Marion.